Vanaf schooljaar 2021-2022 starten we met de richting Woordkunst-drama. Een nieuwe richting maar wat kan je hier van verwachten? We staken onze koppen even samen en schreven een visie uit. Misschien is deze nieuwe richting jou wel op het lijf geschreven?
Cultuur
De rode draad doorheen je richting. In theorie en praktijk. Je maakt kennis en gaat zelf aan de slag met theaterteksten, verhalen, gedichten, beeldende kunsten. Je leert je muzikaal uit te drukken. Je onderzoekt wat lichaamsexpressie is. Je bent steeds nieuwsgierig naar meer.
Engagement
Je laat je niet in hokjes stoppen, en weet heel goed dat een dag in deze richting niet eindigt aan de schoolbel. Je bent bereid deel te nemen aan projecten en toonmomenten binnen en buiten de school(m)uren. En als maker van al die projecten en momenten ben je niet bang om de handen uit de mouwen te steken.
De hokjes voorbij
Ook in je taalvakken ontdek je en maak je theater, poëzie, kunst. In een les LO werk je aan een dans, in zedenleer bespreek je een thema uit een boek, enzovoort. Kortom, de grenzen tussen je verschillende schoolvakken vervagen stilaan steeds meer.
Podium
Je werk mag en moet gezien worden. Doorheen het schooljaar werk je enthousiast mee aan verschillende toonmomenten. Of het nu om een intieme setting in de klas gaat of op een podium voor een uitzinnige menigte, je durft jezelf te tonen en bent niet bang voor experiment. De grote uitdaging: ontdek je eigen grenzen en durf ze te verleggen.
(klas)groep
Die grenzen verleg je nooit alleen. Een voorstelling is altijd een proces waar je met de hele groep door gaat. Je leert met vallen en opstaan om samen te werken en naar de stem van anderen te luisteren – of het nu leerlingen of leerkrachten zijn – en je laat die stemmen toe je eigen kijk op de wereld steeds weer bij te stellen.
Recente reacties